Vores SEO-specialist analyserer data i Screaming Frog

SEO-rådgivning

Har du brug for rådgivning og sparring om, hvordan du optimerer din SEO, så din hjemmeside bliver mere synlig på Google? Der er hjælp at hente. Amplifys SEO-specialister står klar med professionel SEO-rådgivning.

Vi er et SEO-firma med fokus alle kanaler​

Få SEO-rådgivning af et datadrevet bureau

Har du brug for professionel rådgivning om SEO fra datadrevne specialister på området?

Amplify kan hjælpe med at identificere de problemer, der forhindrer din hjemmeside i at performe på Google – uanset om du skal bruge hjælp til indholdet, det tekniske eller linkbuilding, kan vi rådgive dig om, hvordan du optimerer din SEO bedst muligt.

Som SEO-bureau har vi både hænder og hoveder dybt begravet i gældende best practices inden for SEO- og SEM-verdenen, og vi står klar til at hjælpe dig med at analysere og forstå kompleks data – og ikke mindst omsætte det til konkrete SEO-strategier.

Vil du høre mere? Udfyld formularen, og lad os tage et møde om, hvordan vi kan hjælpe din side på vej mod Googles sejrspodie.

Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere

Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.

Målrettede SEM-strategier

Strategi og branding er hjørnestenene i Amplify, og vi er dedikeret til at levere strategisk indsigt og performance, der skaber resultater for din virksomhed.

 

SEO kan være et vigtigt værktøj til performance – og i samspil med Google Ads og andre betalte formater skaber vi målrettede strategier, der tager højde for din målgruppe og deres søgemønstre.

 

Sådan sikrer vi dig ikke alene synlighed i søgemaskinerne – men også relevant trafik, der konverterer.

+

ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.

+ 0

hjemmesider har vi hjulpet med at få synlighed i søgeresultaterne.

0 %

af vores samarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.

Let's Amplify

Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?

Hvad er SEO-rådgivning?

Som du måske ved, betyder SEO søgemaskineoptimering. SEO-rådgivning handler derfor om råd til, hvordan du bedst muligt kan optimere din hjemmesides placeringer i de organiske resultater. Målet er at få din hjemmeside til at trække de organiske Google placeringer i hus. SEO-rådgivning kommer typisk fra eksterne bureauer, der er specialister på området. Du bør altid gå efter en partner, der sætter sig ind i og forstår din virksomhed.

Der findes mange bureauer, der tilbyder SEO-rådgivning, men der findes også mange måder at give rådgivning på. En ting er dog sikkert. Det er vigtigt, at få identificeret problemet for, hvorfor din hjemmeside ikke er blandt Googles favoritter. Med andre ord; hullerne i osten skal afsløres, så du kan få helt konkret svar på hvor og hvordan, du skal optimere din SEO.

Det er ikke særlig brugbart, hvis et bureau kun udarbejder en lang to-do liste over opgaver i selv skal klare. Der er ofte brug for mere hands-on rådgivning fra bureauets side, og en stor del af SEO-rådgivning er også at formidle SEO’ens mange lag til et sprog alle forstår.

Du behøver nemlig ikke selv være SEO-ekspert for at få hjælp. Lad i stedet dit SEO bureau tage ekspert-hatten på, så i sammen kan øge dine chancer for at komme forrest i feltet på Google.

Jens og Natasja tænker langsigtet

Hvorfor er SEO-rådgivning relevant for mig?

I korte træk kan SEO-rådgivning gøre dig klogere på, hvad der skal til for at forbedre din hjemmesides placeringer i søgemaskinerne.

At drive virksomhed er en omfattende process i sig selv, så det kan være rart at overlade noget af arbejdet til andre. Tiden og evnerne til at sætte sig ind i SEO’ens mange lag er måske ikke til stede, og derfor kan en professionel SEO-rådgiver kaste lys over en til tider uigennemskuelig verden

Det kræver nemlig strategi, overvågning og justering at rangere højt på Google i det lange løb. Derfor er det nødvendigt konstant at have en finger på pulsen i forhold til, hvad der rør sig på Google, og hvad der skal til for at komme højt op i placeringerne på søgemaskinerne – der hvor din potentielle målgruppe kigger.

Så hvis du vil have input til, hvordan dine hjemmeside kan stå stærkere, er professionel sparring og rådgivning et stærkt sted at starte.

Hvad indeholder SEO-rådgivning?

I Amplify har vi altid kunden som udgangspunkt, når vi rådgiver om søgemaskineoptimering. Det betyder, at vi lægger SEO-strategier, der understøtter din forretningsstrategi. På den måde undgår vi at skyde med spredehagl – og i stedet stille knivskarpt mod din målgruppe og den måde den navigerer nettet på.

Det er dog ikke altid, at man kender sine egne behov eller er i stand til at vurdere dem. Også her giver det god mening at få en professionel SEO-rådgiver, som kan fremskaffe og tyde data, der kan hjælpe din virksomhed på vej mod side 1.

På det praktiske plan vil der dog være en række parametre, vi altid har med i ligningen, når vi rådgiver dig – herunder:

Jens og Natasja tænker langsigtet

Bliv endnu klogere

Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.

SEO rådgivning

Søgeordsanalysen er selve grundlaget for at ramme din målgruppe. Her finder vi nemlig frem til de mest relevante søgeord, som din målgrupper bruger, når de skal finde virksomheder som din på nettet.

Vi har adgang til en bred værktøjskasse af analyseværktøjer og kan derfor finde frem til lige netop de ord og vendinger, som din målgruppe søger på, når de leder efter de produkter og ydelser, din virksomhed tilbyder.

For at finde de rette søgeord, laver vi blandt andet konkurrentanalyse, ligesom vi også kigger efter niche-keywords, så du skiller dig ud fra mængden.

Søgeordsanalysen dækker blandt andet over en oversigt over konkurrenternes største søgeord, potentielle kunders hensigt med at søge, antallet der søger på bestemte søgeord, og hvad der generelt rør sig i din branche. Søgeordsanalysen udgør fundamentet for din content-plan og skal sikre, at du ikke skriver indhold i blinde – men ud fra data og strategi.

Linkbuilding er med til at gøre din hjemmeside troværdig og er en essentiel spiller i søgemaskineoptimering.

I arbejdet med linkbuilding er der både tale om udgående linkbuilding til andre hjemmesider, intern linkbuilding til egne undersider og ikke mindst ekstern linkbuilding fra andre hjemmesider hen til din egen.

En god SEO-rådgiver vil undersøge muligheden for at få links fra troværdige kilder ind til din hjemmeside. Du kan se det som en slags anbefaling til Google og andre søgemaskiner, som på den måde har indflydelse på dine organiske placeringer i søgemaskinerne.

Teknisk SEO er alt det arbejde, der foregår inde bag maskineriet. Det kan for nogle være tungt stof men er ikke desto mindre en vigtig forudsætning for at komme forrest i feltet på Google.

Sagt helt enkelt; jo bedre din hjemmeside er optimeret, jo lettere har Google ved at forstå den. Derfor er tekniske nøgleord som indeksering, omdirigering, mobilvenlighed og hastighed fundamentale for din SEO.

Teknisk SEO er dog ikke noget, alle kan kaste sig over. Det kræver forståelse for kildekode og kendskab til, hvordan søgemaskinerne læser og forstår koden. Derfor er rådgivning om teknik-optimering på din hjemmeside helt essentielt, hvis du vil stå stærkt på Google.

Teksterne på din hjemmeside er et vigtigt fundament for Googles forståelse af dit indhold – og derfor også en vigtig del af din SEO. Af samme grund rådgiver vi også om, hvordan du bedst skriver SEO-tekster, som Google forstår.

Gode SEO-tekster er dog ikke kun målrettet Google, men også dine brugere. Det handler om at skrive relevante og brugervenlige tekster, skrevet til mennesker frem for maskiner. Man skal altså ikke bare overfylde teksterne med søgeord men skrive indhold, der faktisk giver værdi for brugerne.

Det er derfor en stor fordel at få rådgivning fra professionelle tekstforfattere, som har erfaring med at skrive værdifulde SEO-tekster, der giver konkurrenterne kamp til stregen.

Der er desværre ikke noget, der hedder hvilepauser, når det kommer til SEO. Konkurrencen om de bedste Google placeringer er skyhøj, og derfor må du løbende evaluere, om din indsats virker på søgemaskinen.

Det er for eksempel vigtigt at følge op på din rangering på bestemte søgeord samt antallet af henvendelser på din hjemmeside. Ellers bliver du hurtigt overhalet indenom af dine konkurrenter.

Derfor handler rådgivning også om, hvordan du bedst overvåger og optimerer på din SEO-strategi.

Succes på alle kanaler

Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer, der kan spille sammen med din SEO-strategi.