Vores SEO-specialist analyserer data i Screaming Frog

Få klik i dit lokalområde med lokal SEO

Vil du styrke din virksomheds synlighed overfor potentielle kunder i dit lokalområde? Så kommer du ikke uden om lokal SEO, som sikrer dig synlighed på Google på lokale søgninger. Hos Amplify står vores SEO-specialister klar til at rådgive dig om, hvordan du bliver synlig, når din målgruppe søger lokalt.

Vi er et SEO-firma med fokus alle kanaler​

Lokal SEO for de ambitiøse

Lokal SEO er en oplagt online marketing-strategi for dig med en virksomhed, der arbejder lokalt og gerne vil blive fundet af brugere fra en bestemt by, landsdel eller geografisk afgrænset område. Strategien fokuserer på at sikre din virksomhed en højere placering på søgemaskiner, når brugere søger efter ydelser eller produkter, du tilbyder, i dit lokalområde.

Fokus på at arbejde med lokal SEO er steget markant i relevans i takt med den øgede brug af smartphones, som gør det nemt at lave en hurtig søgning på farten. Når brugere søger lokalt efter virksomheder, er det derfor vigtigt, at de finder relevante oplysninger om virksomheden. De mest relevante oplysninger er NAP: Name, Address og Phone number. De fleste brugere søger nemlig med hensigt på at skaffe kontaktinformationer hurtig.

Som SEO-bureau kan Amplify være din virksomheds vigtigste aktiv i kampen om de eftertragtede Google-topplaceringer i dit lokale område. Hvis du ønsker at styrke din virksomheds synlighed både lokalt og digitalt, så tøv ikke med at tage fat i os!

Et udvalg af tilfredse samarbejdspartnere

Mød nogle af vores nuværende samarbejdspartnere, og hør mere om, hvordan det er at være kunde i Amplify.

Målrettede SEM-strategier

Strategi og branding er hjørnestenene i Amplify, og vi er dedikeret til at levere strategisk indsigt og performance, der skaber resultater for din virksomhed.

 

SEO kan være et vigtigt værktøj til performance – og i samspil med Google Ads og andre betalte formater skaber vi målrettede strategier, der tager højde for din målgruppe og deres søgemønstre.

 

Sådan sikrer vi dig ikke alene synlighed i søgemaskinerne – men også relevant trafik, der konverterer.

+

ambitiøse virksomheder har vi samarbejdet med gennem årene.

+ 0

hjemmesider har vi hjulpet med at få synlighed i søgeresultaterne.

0 %

af vores samarbejdspartnere har givet os 5 stjerner på Trustpilot.

Let's Amplify

Gennem årene har vi samarbejdet med en bred palette af ambitiøse virksomheder. Er din forretning den næste?

Sådan arbejder vi med lokal SEO

Som sagt fokuserer lokal SEO på at styrke din forretnings synlighed på Google blandt lokale Google-brugere. Særligt Googles søgemaskine vægter lokale sider højt i søgeresultaterne – ganske enkelt fordi Google altid prioriterer brugervenligheden højt. Derfor er denne strategi særligt relevant og gavnlig, hvis din virksomhed har en fysisk lokation eller tilbyder serviceydelser i bestemte geografiske områder.

Som med al SEO afhænger den lokale af slagsen af hundredvis forskellige faktorer. Der er dog især 6 ingredienser, som vi fokuserer på for at styrke din lokale synlighed:

Jens og Natasja tænker langsigtet

6 vigtige ingredienser til lokal synlighed

Google My Business

Google My Business er alfa og omega, når du arbejder med lokal SEO. Her kan du samle din virksomheds generelle oplysninger– for eksempel adresse, åbningstider, kontaktoplysninger, etc. Google bruger dem efterfølgende til at placere din virksomhed geografisk og gør det samtidig nemt for potentielle kunder at få vist den relevant information om din vriksomhed hurtigt.

Derudover kan du også linke direkte til undersider, der beskriver dine produkter eller services via Google My Business. På den måde kan potentielle kunder hurtigt få et overblik over din virksomhed direkte i søgeresultaterne.

Vores SEA- og SEO-specialist samarbejder

Google My Business er dit online visitkort

Google My Business er super smart, fordi du fremhæver information om din virksomhed direkte i søgeresultaterne, og forbrugeren behøver derfor ikke at klikke sig ind på din hjemmeside for at finde.

Den generelle information, for eksempel den geografiske placering eller åbningstider, kan være lige præcis det, som afgør, hvorvidt en kunde handler hos dig, og hvorvidt du bliver vist i lokale søgninger.

Du kan læse meget mere om Google My Business i vores indlæg “Google My Business – sådan opsætter du dit online visitkort“.

On-page SEO

On-page SEO handler om at optimere struktur og indhold på din hjemmeside for at skabe højere placeringer på bestemte søgeord – for eksempel lokale søgninger. Hele omdrejningspunktet af at øge din synlighed lokalt, er at indarbejde din lokalitet og relevante søgeord i din SEO. Når vi laver on-page søgemaskineoptimering, er der en række elementer, som vi altid har med:

H1’eren – overskriften på en landingsside – på Amplifys side om SEO inkluderer for eksempel både SEO-bureau og søgemaskineoptimering, som begge er relevante søgeord. Herudover indeholder den København, som er vores lokation.

Bliv endnu klogere

Vil du have tips og tricks til din markedsføring? Vores specialister deler ud af deres egne råd vores vidensunivers Amplify Academy – og det er ganske gratis.

Jens og Natasja tænker langsigtet

SERP-optimering

SERP er en forkortelse for Search Engine Result Page, som på dansk kan oversættes til “søgeresultatside”. SERP er altså det sted på Google, hvor potentielle kunder kan se din hjemmeside.

Google viser altid 3 elementer i SERP:

Mens formålet med on-page SEO er at sikre høje placeringer på Google, skal SERP-optimeringen sikre synlighed og kliks. SERP-optimering giver desuden din hjemmeside mulighed for at eje flere pixels – som regel via struktureret data – hvilket i sidste ende kan give højere klikrate – og dermed flere potentielle kunder, der besøger din hjemmeside.

Ift. lokal SEO bør SERP-optimeringen med fordel inkludere lokation og relevante søgeord. Hvis en bruger søger efter et SEO-bureau (søgeord) i København (lokation) er det vigtigt, at disse indgår i din SEO-titel og meta beskrivelser.

Hold styr på din NAP

Som nævnt tidligere, er NAP de mest relevante oplysninger, som du bør inkludere i din Google My Business.

Det er vigtigt at disse oplysninger altid er opdateret og synkroniseret på alle dine aktive kanaler, så Google ikke bliver forvirret men har mulighed for at sammenfatte henvisningerne.

Det kan for eksempel være din information på Facebook, Trustpilot, Krak eller Instagram.

Mobiloptimering af din hjemmeside

Det er vigtigt, at din hjemmeside er brugervenlig på alle platforme – uanset om brugeren benytter pc, telefon eller tablet.

Når du arbejder med lokal SEO, er brugervenlighed til smartphones helt essentielt. De fleste lokale søgninger foretages nemlig på telefonen, da det er nemt at gøre, hvis man kommer i tanke om noget. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er lige så responsiv og flot på tablet som på computer.

Samtidig vurderer og prioriterer Google også din hjemmesides brugervenlighed for mobiler, når den rangerer hjemmesider. Derfor er mobiloptimering også en del af pakken, når vi laver lokal søgemaskineoptimering i Amplify.

Vores specialister igang med at gennemgå en SEO-strategi

Succes på alle kanaler

Gå på opdagelse i et udvalg af andre værktøjer, der kan spille sammen med din SEO-strategi.